L'oratge a Algemesí

Llegir abans d’hora

Des del Centre Atenció Temprana Cavall Bernat de Llaurí, ens expliquen els “perills” de llegir abans d’hora
Cat Cavall Bernat | 11/11/2017

Un dels objectius de l'ensenyament infantil és que els nostres xiquets/es, promocionen a primer de primària amb un nivell de lectura consolidada i ferma. "Cal llegir prompte per a tenir èxit educatiu", sembla ser el lema.

Però l'acte de llegir, comprendre i disfrutar de la lectura depén de la maduresa del nostre cervell i la capacitat d'aquest d'integrar diverses fonts d'informació: l'àrea visual amb l'àrea auditiva, lingüística i conceptual.

Necessitem que esdevinguen unes circumstàncies prèvies. A l'edat infantil s'han de tenir desenvolupades capacitats neuroperceptives de lateralitat, memòria visual, orientació espai-temporal, esquema corporal, a més d'altres aspectes no tan lligats al desenvolupament de la lectura.

Al llarg dels anys s'ha avaluat la capacitat d'aprenentatge lector amb proves específiques, que examinaven els aspectes citats. Amb els anys, aquestes proves han anat incloent aspectes visomotors, espacials i de coordinació.

El que està clar és que no val allò de... "Com més prompte millor "o "amb 4 anys" perquè cada xiquet/a necessita un temps: no tots parlem, caminem, ni aprenem a sumar al mateix temps.

Què podem fer al respecte? Podem estimular-los proporcionant multitud jocs, per exemple: de tancament visual, laberints, localització de diferències, intrusos, memòria, figura humana...

Serem els millors models per a ells si els transmetem l'amor per la lectura, si ens veuen amb un llibre a la mà, si participem amb imaginació creant històries o inventant personatges. Així, jugant a qualsevol lloc, amb rimes i cançons, estem proveint-los d'un vocabulari ric.

Pensem que no és correcte preocupar-nos perquè encara no sàpiguen llegir i deixar de costat que no puguen expressar-se oralment d'una manera correcta, articular bé, dominar nocions bàsiques de temporalitat, entendre d'històries o tenir una imaginació desbordant.

Des del Centre Atenció Temprana Cavall Bernat de Llaurí, ens expliquen els “perills” de llegir abans d’hora

Es tracta d'apel·lar al sentit comú i no exigir competències acadèmiques que frustren al xiquet/a o provoquen una posterior confusió de grafies i dificultats per precocitat. Com a pares, podem contribuir a aconseguir tots els prerequisits de lectura, sempre des del joc, la millor manera d'aprendre.

Per a qualsevol dubte: Centre Atenció Temprana Cavall Bernat (Llaurí)

Comentaris

Algemesiweb utilitza una ferramenta de facebook per als comentaris, i no es fa responsable de les opinions expresades.

Galeria

Fes click en la imatge per ampliarla

Segueix-nos a les xarxes

Al Facebook

Esta pàgina utilitza cookies propies i de tercers per millorar els nostres serveis i facilitar la navegació. Si continues navegant, sense modificar la configuració de les cookies, entenem que acceptes el seu us. Post modificar la configuración en cualsevol momento.
Acceptar
Amb aquesta subscripció rebràs gratuïtament al teu correu el nostre diari quant llancem una nova edició.
Nom
Correu electrònic
Idioma de la publicació
  • valencià
Accepte els terms i les condicions descrites ací
CERRAR
Buscar noticies
Paraules
Només es considerarán paraules de 3 o mes lletres.
On
Títul
Subtítul
Resum
Text
Selecciona les parts de la noticia on recordes que estàn les paraules a buscar.
DAta de publicació
Desde:
Fins a:
Indica les dates aproximades de publicació de les noticies que estàs buscant.
Resultats