L'oratge a Algemesí

Els citricultors consideren negativa i irregular la campanya citrícola

Els productors de cítrics de la Comunitat Valenciana han deixat d'ingressar més de 27 milions d'euros en relació a la campanya passada
Algemesiweb | 27/07/2017

Els ingressos directes dels productors de cítrics de la Comunitat Valenciana en aquesta campanya 2016-2017, ja conclosa, seran un 3% inferiors a la passada. Açò representarà que només per aquest concepte es deixen d’ingressar de 27 milions d'euros menys, segons el balanç realitzat per LA UNIÓ de Llauradors en funció d'una comparativa dels preus d'una i una altra campanya.

Els citricultors consideren negativa i irregular la campanya citrícola 

Per a això s'ha tingut en compte la producció finalment comercialitzada, que és la que al final compta el llaurador com a ingrés, on es descarta la fruita no comercial per calibres baixos o falta de qualitat. Estes dades demostren que la collita ha sigut inferior a l'anterior que ja va destacar per ser una de les més baixes de l'última dècada.

Minvament a la campanya vinent

Per a la pròxima campanya s'espera un minvament de collita important i es confia en un repunt dels preus, segons han vaticinat des de La Unió de Llauradors. El balanç que fan els llauradors de la campanya consideren que la que ha acabat ha sigut molt irregular o desigual: “de setembre a gener molt negativa i l'última part bastant millor, encara que no ha compensat el desastrós començament”. A aquesta xifra anterior de pèrdua d'ingressos s'ha de sumar la quantitat de 130 milions d'euros ja denunciada a l'abril per les Organitzacions Professionals Agràries i Cooperatives, degut entre altres coses a la incidència de les adversitats climatològiques de finals de novembre fins a mitjan gener, fonamentalment per les intenses i persistents pluges.

Comportament per varietats

El comportament per espècies, varietats o fases de la campanya ha sigut així molt diferent; però les majors diferències se centren en l'estació i la pitjor part se la porten varietats primerenques com la Clemenules (-10%) i la Navelina (-17%). En el costat positiu dels ingressos tenim als productors de Ortanique (+36%), Nadorcott (+36%), Navel Powell (+44%) i Navel Lane Late (+26%). Els productors de llima han tingut un descens dels ingressos xifrat en el 30%, fonamentalment per pitjor comportament de la varietat Fi, encara que sempre amb l'antecedent de venir d'una campanya amb preus anormalment molt alts com els de la 2015-2016.

Varietats més tardanes i menys exportació

La campanya finalitzada s'ha caracteritzat per diverses qüestions com és la de tindre en l'inici amb una producció major que l'anterior, calibres de fruita més xicotets i un augment dels costos de producció per la sequera. També han influït en el seu desenvolupament, segons assenyalen des de la Unió, l'acord entre la Unió Europea i Sud-àfrica amb una psicosi generalitzada i baixada generalitzada de cotitzacions, els continus incompliments per part de la gran distribució amb la venda a pèrdues que van crear una distorsió dels preus i vulnerar la Llei de la Cadena Alimentària i les pluges de meitat de campanya.

Diversos aspectes a destacar en aquest balanç com és el de la consolidació cap a varietats més tardanes tant en taronges com en mandarines sobretot protegides, que en principi tindrien menys competència de l'Hemisferi Sud, fonamentalment d'Argentina i Sud-àfrica. Dins d'aquestes destaca el bon comportament en preus de les quals tenen royalties cars com la Tango, Orri i Nadorcott. Bon resultat així mateix de la Ortanique pel descens en producció a causa de les liquidacions desastroses de les últimes campanyes, així com un nou interès en la Clemenvilla per a cobrir el mes de desembre on la Clemenules sembla cedir interès comercial. En aquesta última varietat cal ressaltar de nou – i ja són diverses campanyes consecutives- els seus nefasts resultats comercials i el que és pitjor que no s'albiren perspectives de futur, ja que el mercat aposta per altres varietats que aguanten més en els lineals com la Ortanique o la Clemenvilla en lloc de per la qualitat de la nulera.

Una altra dada rellevant de la campanya és el fort descens de les exportacions de cítrics que Conselleria d'Agricultura ha quantificat en 600.000 tones menys, és a dir que amb una collita del 20% superior a la passada s'ha exportat al voltant d'un 40% menys.

Comentaris

Algemesiweb utilitza una ferramenta de facebook per als comentaris, i no es fa responsable de les opinions expresades.

Galeria

Fes click en la imatge per ampliarla

https://m.youtube.com/watch?v=4TGUJimTxoU&feature=share

Segueix-nos a les xarxes

Al Facebook

Esta pàgina utilitza cookies propies i de tercers per millorar els nostres serveis i facilitar la navegació. Si continues navegant, sense modificar la configuració de les cookies, entenem que acceptes el seu us. Post modificar la configuración en cualsevol momento.
Acceptar
Amb aquesta subscripció rebràs gratuïtament al teu correu el nostre diari quant llancem una nova edició.
Nom
Correu electrònic
Idioma de la publicació
  • valencià
Accepte els terms i les condicions descrites ací
CERRAR
Buscar noticies
Paraules
Només es considerarán paraules de 3 o mes lletres.
On
Títul
Subtítul
Resum
Text
Selecciona les parts de la noticia on recordes que estàn les paraules a buscar.
DAta de publicació
Desde:
Fins a:
Indica les dates aproximades de publicació de les noticies que estàs buscant.
Resultats